salutare, generatie in blugi…
PRIN TOMMYCK PE MARTIE 18, 2012
De ce generatie
in blugi, e simplu…
Nu doar pentru
ca am crescut cu poezia lui Adrian Paunescu…
Nu doar pentru ca
generatia in blugi a determinat intotdeauna schimbarea…
Nu doar pentru
ca generatia in blugi este forta motrice a propriei evolutii, prin
educatie, prin credinta, prin probitate morala…Generatia in blugi ramine
formatorul nostru, al Profesorilor, cel mai important, cel mai devotat si
cel mai credibil generator de idei , cel mai desavirsit liant intre
IERI, ASTAZI si MAINE…Incercam sa realizam impreuna in acest an un
Proiect educational: ”
Prin educatie, auto- si intercunoastere spre competente într-o lume
a cunoasterii…”
PRELIMINARII:
Obiectivul general al proiectului: a asigura/facilita tuturor participantilor – elevi,
parinti, manageri scolari, profesori, invatatori – accesul la un invatamint de
calitate prin:
- demersuri
educationale inter- si transdisciplinare;
- oportunitati
pentru dezvoltarea/exersarea/aplicarea competentelor.
Scopul proiectului: crearea si dezvoltarea unor relatii de parteneriat, cooperare si
cunoastere elevilor, parintilor si cadrelor didactice antrenate în
realizarea proiectului, asigurarea oportunitatilor de dezvoltarea
competentelor.
Obiectivele
specifice ale proiectului vizeaza
îmbunatarirea procesului educational prin:
-
promovarea performantei;
-
crearea si asigurarea oportunitatilor de cunoaştere reciproca;
-
antrenarea unui numar mai mare de participanti în proiect;
-
crearea conditiilor în care participantii, indiferent de statut, si-ar dezvolta
competente de comunicare asertiva;
-
asigurarea oportunitatilor de formare a comportamentului proactiv;
-
cultivarea respectului fata de Tara, natura, de mediul ambiant;
-
formarea afectivitatii de grup ca suport al prieteniei;
-
implicarea în organizarea unor activitati cu caracter extracurricular;
-
contribuirea la formarea unei imagini proprii corecte, punînd în valoarea
personalitatea fara a afecta relatia cu altul (managementul diversitatii).
-
dezvoltarea instrumentelor de predare, învatare, evaluare si examinare a
elevilor potrivit curriculumului transdiciplinar elaborat;
- implementarea unui
sistem inovativ de predare, învatare, evaluare si examinare având la baza un
set de echipamente si instrumente netraditionale;
- structurarea unor
competente de predare, evaluare, examinare si proiectare curriculara, care sa
faciliteze utilizarea instrumentelor de predare/învatare/evaluare create,
concomitent cu cresterea sanselor de accesare a acestora de cît mai multi
beneficiari;
- asanarea sanatatii
fizice si mentale a participantilor la proiect.
Forme, proceduri de realizare a activitatilor proiectului:
1 Mese rotunde.
Întîlnirile de
lucru se vor desfasura la Directia generala educatie, tineret si sport, laCentrul Municipal de Excelenta, la CIPTI. Vor fi prezenti
membrii echipei de implementare a Proiectului, manageri scolari,
eventuali parteneri, cadre didactice, parinti, elevi din grupul tinta, voluntari.
2 Sesiuni
de formare/instruire
- Sedinte de consiliere in probleme de matematica competitiva
– Cheita
succesului
– Curs
de comunicare asertiva
– Managementul
proiectului
– Tabara
Specializata de Matematica „ALTAIR 2012”, editiile a LXXXI-a – a XCVIII-a (a optzeci si una – nouazeci si opta)
-
Ciclul de emisiuni radiofonice Enigmatic Club
- Concursuri,
Festivaluri, Turnamente.
3 Documentare
Vizite de
documentare în:
Roma , Italia; Praga, Cehia; Paris, Franta;
Varna,
Albena, Nessebar, Balchik, Sozopol,
Bulgaria;
Piatra-Neamt, Iasi, Bucuresti, Constanta, Brasov,
România.
4 Redactare
si publicare a pliantei ”Educatie fara frontiere”
Plianta
”Educatie fara frontiere” este un important mijloc de informare, de diseminare a experientei
echipei de proiect, de popularizare a eventualelor rezultate ale actiunilor
preconizate/desfasurate. Ofera acces la informatie elevilor, parintilor,
managerilor scolari si profesorilor, generind oportunitati de comunicare
si de a se expune si de a afla mai multe despre programele realizate.
5 Schimb
de experienta
Training-uri de
formare si autoformare (CIPTI, LT "Prometeu”, DGETS)
Forumul „Dialoguri
chisinauiene”, editia a II-a
Conferinte
Simpozioane
Dezbateri asupra
rezultatelor proiectului si determinarii pespectivei.
6 Consiliere psihopedagogica – Autocunoastere si intercunoastere
Sedinte de
consiliere individuale si de grup
Training-uri de
formare si autoformare
Forumuri, Conferinte,
Simpozioane
Sesiuni de comunicari
realizate impreuna cu parintii.
CONTEXT:
Rezolutiile
Conferintelor Internationale
„Promovarea
parteneriatului educational din perspectiva integrarii europene”
„Unitate prin
diversitate”
Programul: „Copii
dotati”
GRUP TINTA:
Elevi cu interes si
aptitudini pentru matematica din municipiul Chisinau si din alte zone, cadre
didactice, manageri scolari, invatatori si profesori, parinti
ARGUMENT:
Conventia Culturala
Europeana, semnata la Paris
la 19 decembrie 1954, cheama statele semnatare sa încurajeze studiul istoriei
si al civilizatiei altor popoare si sa sustina astfel de studii pe teritoriul
altor state. În hotarârile reuniunilor de la Viena (1993) si Strasbourg (1997), sefii de state
si guverne din Europa au sustinut necesitatea realizarii unei întelegeri
reciproce si a unei încrederi mai profunde între popoare, care sa elimine
prejudecatile şi stereotipurile şi să sublinieze rolul influenţei reciproce pozitive între diferite ţări,
religii şi idei în cadrul dezvoltării istorice a Europei. Având în vedere
recomandarea nr. R (98) 5 a
Comitetului Miniştrilor al Consiliului Europei către Statele membre privind
educaţia în ceea ce priveşte păstrarea moştenirii istorice, prin care Miniştrii
insistă asupra activităţilor cu caracter educaţional în domeniul menţinerii
patrimoniului istoric şi care dau sens unei mai bune cunoaşteri în viitor a
trecutului, recomandarea nr. R (2000) 1 a Comitetului Miniştrilor al Consiliului
Europei către Statele membre cu privire la întărirea cooperării
transfrontaliere între comunităţile sau autorităţile locale în plan cultural şi
în care Miniştrii afirmă că activităţile cu caracter transfrontalier îi pot ajuta pe tineri să dobândească o viziune care să depăşeascăfrontierele şi să înţeleagă diversitatea
tradiţiilor culturale şi istorice ale popoarelor:
– să fie
un factor decisiv în reconcilierea, cunoaşterea, înţelegerea şi respectul
reciproc între popoare ;
– să joace
un rol vital în promovarea valorilor fundamentale, precum: toleranţa, înţelegerea
reciprocă, drepturile omului şi democraţia;
– să fie
o parte a politicii educaţionale care joacă un
rol important în progresul tinerei generaţii, cu trimitere directă la
participarea sa activă la construcţia Europei, ca
şi la evoluţia paşnică a societăţii umane într-o perspectivă globală,
în spiritul înţelegerii şi a respectului reciproc;
– să facă posibilă la
elevi dezvoltarea capacităţii intelectuale de a analiza şi a interpreta
informaţia în mod critic şi responsabil, pe calea dialogului, prin aflarea
dovezilor istorice şi prin dezbaterea deschisă, care să aibă la
bază perspectivele multiple asupra istoriei, cu precădere
în ceea ce priveşte aspectele controversate şi sensibile;
– să permită cetăţenilor
Europei să îşi formeze şi să îşi
afirme propria identitate individuală şi
colectivă prin cunoaşterea moştenirii istorice comune în
aspectele sale locale, regionale, naţionale, europene şi globale ;
- să fie
încurajată studierea acelor perioade şi evenimente cu o
dimensiune evident europeană, în special evenimentele istorice sau culturale şi
acele tendinţe care contribuie la formarea conştiinţei europene;
– să se
utilizeze fiecare mijloc posibil, în special cele de informare modernă, pentru
a promova cooperarea şi schimbul între şcoli pe teme privind istoria Europei;
– să se
dezvolte interesul elevilor faţă de
istoria altor state europene;
– să sprijine
pe profesori să utilizeze tehnicile de evaluare, care ţin cont nu
doar de cantitatea de informaţie memorată de
elevi, dar şi de activităţile pe care cei din urmă sunt
capabili să le desfăşoare mulţumită cunoaşterii
informaţiei, indiferent dacă aceasta implică cercetarea,
dezbaterea sau analiza problemelor controversate şi sensibile;
– să ajute
pe elevi să creeze şi să dezvolte
în clasă situaţii de învăţare interdisciplinare, în colaborare
cu profesorii lor.
Deoarece tehnologia informaţiei şi
comunicării tinde să determine o transformare radicalăa rolului
profesorului, este important ca :
– să se
desfăşoare schimburi şcolare, ca profesorii să conştientizeze
marea varietate a situaţiilor de învăţare, ceea ce implică şi
noul lor rol ;
– să fie
sprijinită constituirea grupurilor de lucru cu privire la
dificultăţile profesiei, la ezitările şi îndoielile privind noile roluri
asumate;
– să fie
realizate bănci de date, care să specifice,
nu doar documentele şi ste-urile web disponibile, ci şi valoarea informaţiei ce
provine din documentele şi site-urile respective.
REZULTATE SCONTATE:
Formarea unui
comportament proactiv al participantilor la proiect si a membrilor comunitatii
cu care au relationat.
Formarea
competentelor de relationare si comunicare asertiva.
Imbunatatirea
relatiilor comunitate pedagogica – comunitate de parinti, elev – parinte,
elev-profesor, elev –elev.
Cresterea numarului de
participanti.
Implicarea
particpantilor in noi proiecte.
Diversificarea
formelor de popularizare a proiectului/ diseminare a experientelor
pozitive/informare asupra rezultatelor proiectului.
PERIOADA
REALIZARII PROIECTULUI: ianuarie – decembrie 2012
Echipa de
Proiect:
Rusu Elena, grad
didactic unu, LLMM
Bouros Elena, grad
didactic superior, LT "I.Creanga”
Pribega Tatiana, grad
didactic superior, LT "Stefan cel Mare”
Minzat Aurelia, grad
didactic superior, LT "O.Ghibu”
Moscalu
Nina, grad didactic superior, LTS nr.1
Babalau Angela, grad
didactic unu, LT "V.Vasilache”
Miricinschi Maria,
grad didactic unu, LT "I.Creanga”
Popa Larisa, grad
didactic unu, LT "N.Iorga”
Samson Lilia,
inspector scolar, DGETS
Bujor-Popovici
Violeta, metodist, DGETS
Botnari Ina, director
CME, DGETS
Cea mai
importanta calitate: SUNT O
ECHIPA, NU DOAR SE DECLARA…
Motto: CEEA CE NE SCAPA -SE PIERDE, CEEA CE SE CAUTA
POATE FI GASIT…
Credo: STIU, POT, FAC,
SUNT, CRED…
DOAMNE AJUTA…
|